RSS

Geram! Tetamu Tak Diundang..

12 Jun

Apa perasaan anda bila ada tetamu datang tanpa diundang. Dah la suka-suka ja datang, lepas tu merosakkan harta kita. Kemudian tinggalkan ‘trademark‘ suka-suka je..

Geram je dengan mereka-mereka nie!! Di tengking buat tak tahu ja, di kejar pun lari-lari anak je..Aii..Menyerap hati.. Halau pun, kejap je dia lari.. Pastu datang lagi!!

Tentu korang nak tahu siapa mereka yang degil ini kan?? Ha! Ini gambar mereka!!

Pandai datang sampai ke muka pintu rumah tu..Buat-buat baik siap berlutut minta ampun tu..ish ish ish..

Actually mereka berempat, tapi hari nie sekor lagi (si jantan berjanggut panjang) ditinggalkan..hohoho..

Yang nie tak mahu berganjak kot selagi tak diampunkan..

Tentu korang tertanya rumah sapa tu?? haha.. Mereka berkampung depan rumah nenek saya..ki3..

Yang saya geramnya, rumput rampai segar bugar je belakang rumah tu. Tapi sikit pun tak dijamahnya.. Yang menjadi mangsa pokok pisang kat rumah nie.. Aduih..

Haa..Ini duk tengah planning nak merosakkan pokok pisang la nie..

Kan saya dah cakap..Habis daun-daun pisang di belasahnya..Mujur ada yang tinggi tak boleh capai, kalo tak pisang tak berbuah la macam nie..

Yang peliknya, padai juga dia posing bergambar sambil daun pisang kat mulut tu..Amboi pandai ea..

Yang lebih diherankan, ada ke patut pokok nie pun dia belasah makan??

Pokok bunga tu! Ini pun korang makan?? Aduih..

Jika kambing saya tu, tak kesah la kan..Bila dah cukup matang boleh sembelih buat korban ke, aqiqah ke..Okay juga kan..? Tapi ini kambing jiran belakang rumah.. Ada lubang celah mana tah kat kebun mereka tu, tembus masuk kebun kat rumah saya..ish ish ish..

Itu ja nak cerita kali nie..hehe..

~fyzul MP

Advertisements
 
6 Komen

Posted by di Jun 12, 2010 in Bicara

 

6 responses to “Geram! Tetamu Tak Diundang..

  1. serol

    Jun 13, 2010 at 12:37 am

    joe, yg hang p tangkap gambar je watpe..halau le banyak2 kali..hehe..
    ni takpe lagi, rumah nenek aku dulu siap lembu lagi..habis bersepah kat laman rumah tu dgn ‘baja’..

     
    • fyzul

      Jun 13, 2010 at 12:25 pm

      dah penat aku halau..dia datang semula..tu yang amik gambar. hahaha… subur la tanah umah nenek ko sbb dapat ‘baja’ free..hehehe…

       
  2. ayue

    Jun 14, 2010 at 6:50 am

    comel wat kambin tu…aku suka kambin..hehe

     
    • fyzul

      Jun 14, 2010 at 1:11 pm

      suka? bau dia busuk tau..2 meter pun dah bau busuk badan dia..hehehe..

       
  3. nur hidayah

    Jun 16, 2010 at 3:02 am

    ok lagi die datang siap tinggal jejak lagi tu..kuikui~

     
    • fyzul

      Jun 16, 2010 at 12:27 pm

      tambahan..siap rosakkan pokok bunga lagi sbb dorg main asah tanduk dorg kat pokok bunga..habis patah2..hukhukhuk…

       

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: